woensdag 7 april 2010

Don't believe the hype!

Op het internet gaat er nu al een tijdje een tag rond; don't believe the hype!
Dit houdt in dat jij iets verteld over producten waar iedereen op het internet hysterisch op reageerde toen het net uit kwam, of wat mensen hun holy grail noemen, maar die jij eigenlijk niet begrijpt.

Dit betekend dat het mijn mening is, en voor mij persoonlijk gewoon niet werkt, terwijl het voor andere juist geweldig kan zijn!



Matte nagellak (niet alleen van opi, maar gewoon in het algemeen). Ik begrijp het niet. Een enkele vind ik mooi, zoals een donker blauwe of zwarte met flakes erin verwerkt, maar voor de rest vind ik het afschuwelijk. Ik begrijp het gewoon niet. En, het blijft niet zitten! Je kan geen topcoat gebruiken waardoor het binnen de kortste keren chipt. Nee, als je dan echt zonodig het wil uitproberen koop dan een topcoat die alles mat maakt, maar ikz al geen matte lakjes meer aanschaffen.
MAC studie fix fluid foundation. Volgens internet was dit DE foundation die ik nodig had voor mijn vette huid. En dus ging ik op een holletje naar de MAC, liet het aanbrengen, terwijl de MUA mij verzekerde dat deze de hele dag zou blijven zitten! Het zag er goed uit, dus ik vertrok met een flesje in de kleur NW15, de lichste kleur die er bestaat. Een dag later begon ik vrolijk met smeren. Halverwege de dag keek ik eens in de spiegel, hoezo was ik opeens zo donker? Ik en bruin? Dat kan toch niet? Gelukkig smeer ik foundation altijd ook in mijn nek etc dus je zag geen kleurverschil, maar ik ken mijn eigen bleke toet, en dat was niet wat ik nu zag!
Deze foundation veranderd bij mij van kleur! En ja, een bruin koppie past gewoon niet bij mij. Helaas pindakaas.


Hier verwacht ik wel wat reacties op. Mac blush ombre in ripe peach. Iedereen houdt van deze blush, iedereen wilt deze blush hebben. Op ebay betaal je de hoofdprijs. En ook ik MOEST deze hebben, ik had zelf geen tijd om hem te halen dus via Twitter was er een super lief meisje (Rakaus) die hem wel voor mij mee wou nemen.
Hij kwam binnen, en ohh wat ziet ie er mooi uit. De volgende dag deed ik hem op zoals ik op internet had gezien, je kwast enkel horizontaal bewegen zodat je de overloop van kleuren ook op je wang zou zien. Want dat is wat deze blush zo speciaal maakt!
Ja, leuk, maar bij mij zie je hier niks van. Don't get me wrong, het is een prachtige blush. Maar it's not THAT special, als je het mij vraagt.


MAC fix +. Tsja, Dit zou je foundation fixeren, het egaler maken, het is een wondermiddel.
Maar niet voor mij, als ik dit op spuit loopt mijn foundation zo van mn gezicht af. Het wordt ontzettend lelijk!
Ze zeggen dat je het ook kan gebruiken als een soort mixing medium voor je oogchaduw, maar goed, die draag ik niet. Dus ligt dit flesje stof te vangen in een van mijn lades.


Lush. Tsja, sommige dingen ruiken heerlijk en zien er mooi uit. Maar ik vind het niet zo speciaal. De meeste geuren word ik misselijk van, zo beni k een eker dagen lang misselijk geweest tot ik er achter kwam dat het kwam door een massage bar dit in mijn la lag te stinken.
Dan heb ik nog verschillende gezichtsproducten gebruikt, het enige wat ik hier van kreeg waren puistjes! Het enige waar ik tegen kan is de magnaminty mask, maar volgens mij kan je dan net zo goed de mint julep masks proberen, die nog een stuk goedkoper zijn.
De zeepjes zijn cute, maar dan koop ik ze liever bij een internetshopje waar ze zelf gemaakt zijn en meestal nog mooier.
De haar producten vormen mijn haar om tot een bosje stro, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik kom dus niet meer in de Lush.



Sephora matifying powder. Deze heb ik gekocht bij de beroemde 3 voor 10 actie. Ik had namelijk gelezen dat mensen deze poeder super vonden en net zo goed als de MAC studio fix powder (mijn HG). Dus vol goede moed kocht ik er een, want als deze werkt, dan hoef ik die dure MAC niet meer te kopen!
Maar deze poeder doet echt NIKS voor mij, ja, een dikke kalk achtige poederlaag achterlaten, dat doet ie wel voor me...
Make up for ever HD powder; de beste setting powder EVER.
Euh, oke? Zoveel extra doet hij niet voor me. Of ik nou mijn studie fix powder gebruik of deze, het werkt allebei. Alleen is deze voor mij moeilijker te krigjen en duurder. Dus tsja, goed product, maar veel vergelijkbaars.
Zo, dat waren mijn producten. Hebben jullie ook van die producten waarvan je denkt; is dit het nou? Let me know!


Liefs, Charmain


5 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen, lekker eerlijk weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel! Ook leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die niet lyrisch over de MAC Fix + is, want bij mij loopt m'n foundation dan ook zo van mijn gezicht af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ik begrijp precies wat je bedoelt met dat stukje over de Blush Ombre! Ik had 'm ook in het vizier, totdat ik een swatch op m'n arm zette bij MAC. Hele mooie kleur, maar ik vond 'm toch echt niet zo bijzonder als dat ik overal las :P

    En LUSH....ben ik ook niet onder de indruk van :P Ik krijg ook puistjes/verstopte poriƫn van de huidverzorging! Enige wat ik fijn vind van LUSH is de Big Shampoo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. inderdaad matte nagellak blijft voor geen meter zitten! maar de MAC fix + werkt voor
    mij toch echt wel heel goed :) dus als je hem kwijt wilt ik wil hem wel overkopen haha

    x CharmainE ;)

    BeantwoordenVerwijderen